ćwiczenia dla kobiet

Trening siłowy przyspiesza metabolizm, wzmacnia mięśnie, kości, wiązadła i stawy. Chyba każda kobieta marzy o tym, aby jej sylwetka była szczupła i żeby na brzuchu był zarys mięśni.

Trening siłowy dla kobiet – zalety, czy warto?

Poza poprawą sprawności fizycznej i wyglądu sylwetki, treningi siłowe mają bardzo pozytywny wpływ na kobiece samopoczucie. Jak wiadomo raz w miesiącu każda kobieta przeżywa huśtawki nastrojów i skoki hormonalne, dlatego regularne ćwiczenia pozwalają uregulować wszelkie problemy z gospodarką hormonalną i dodają siły i witalności na co dzień. W ramach ćwiczeń siłowych kobietom poleca się trening obwodowy, który polega na wykonywaniu różnorodnych ćwiczeń z użyciem ciężarów i maszyn – jeden po drugim. Taki rodzaj wysiłku angażuje większość grup mięśniowych i nie pozwala na przeciążenia. Ćwiczenia obwodowe wykonuje się bez przerwy, wtedy przynoszą lepsze efekty. Dodatkowo trening na wolnych ciężarach jest bardziej skuteczny niż ten na maszynach.

Spalanie kalorii podczas treningu

Podczas treningu siłowego – obwodowego spala się ogromna ilość kalorii. Jest on porównywany do crossfitu, ponieważ również jest wykonywany bez przerw i szybko spala wszelką tkankę tłuszczową. Jeden trening obwodowy jest w stanie spalić nawet do 1000 kcal, jednak na wysokim poziomie intensywności. Należy dopasować moc ćwiczeń i ilość powtórzeń do własnego stopnia zaawansowania, aby się nie przeciążyć. Dodatkowo bardzo ważne jest odpowiednie utrzymanie diety, aby dostarczyć potrzebną energię. Trening na siłowni to doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie wymarzonej sylwetki.

ćwiczenia na siłowni dla pań

Ćwiczenia na siłowni dla pań – jak trenować

Jeżeli jesteś początkująca i nie masz zielonego pojęcia do czego służą wszystkie sprzęty znajdujące się na siłowni warto zapłacić pewną kwotę, aby przez kilka pierwszych razy skorzystać z porad instruktora lub trenera personalnego, który nauczy Cię co i jak wykonywać, aby było to dostosowane do Twoich potrzeb i abyś nie zrobiła sobie krzywdy. Ważne jest, aby wszystkie ćwiczenia rozpoczynała 10 -15 minutowa rozgrzewka. Warto przed ćwiczeniami wykonać również kilka rozciągnięć, aby dobrze przygotować swoje mięśnie. Można także skorzystać z przyrządów, aby zrobić 5 minutowe cardio (np. rowerek, stepper, bieżnia, czy orbitrek). Aby za szybko się nie zniechęcić początkujące osoby nie powinny robić skomplikowanych ćwiczeń z ciężkimi hantlami. Najważniejsza jest cierpliwość, a powoli i spokojnie – etap po etapie można zwiększyć poziom zaawansowania. Warto zacząć od sporządzenia i ułożenia sobie planu treningowego, najlepiej pod okiem specjalisty. Dzięki temu będziemy bardzo dokładnie wiedzieć co, w jaki dzień i co ile mamy wykonywać treningi. Najlepszych efektów można się spodziewać ćwicząc minimum 3 razy w tygodniu, jednak przy dzisiejszym tempie życia treningi 1 – 2 razy na tydzień mogą okazać się również skuteczne. Najlepszymi treningami dla kobiet są ćwiczenia:

• na brzuch
• plecy
• barki
• biceps/triceps
• nogi
• pośladki
• klatkę piersiową

Sporo kobiet ćwicząc na siłowni wybiera jedynie treningi na bieżni. Trzeba pamiętać, że samo cardio nie sprawi, że sylwetka stanie się piękna i umięśniona. Powinna być zachowana równowaga pomiędzy ćwiczeniami. Wtedy tylko zauważymy zmiany.