Tłuszcz – regulator Twojego sukcesu w odchudzaniu – dlaczego nie należy go omijać?!

Tłuszcz – regulator Twojego sukcesu w odchudzaniu – dlaczego nie należy go omijać?!

Kiedy informacja o wartości energetycznej tłuszczu stała się powszechna przyjęto teorię, że to właśnie On jest odpowiedzialny za przyrost masy ciała. No bo skoro w porównaniu do białka i węglowodanów ma najwięcej kalorii to sprawa jest oczywista. Wszystkie panie przechodzące na dietę odrzucały tłuszcz całkowicie a producenci segmentu produktów LIGHT zarobili fortunę. Najnowsze badania jednoznacznie potwierdzają, że to nie tłuszcz a cukier jest powodem plagi otyłości na świecie. Dlaczego?

Tłuszcz, niezależnie od tego ile ma kalorii, jest w diecie niezbędny. Nie tylko ten roślinny ale zwierzęcy też. To bzdura, że mamy unikać tłuszczów nasyconych a zajadać się nienasyconymi. Każdy składnik pokarmowy spożywany w nadmiarze szkodzi tak samo. Chociaż w przypadku tłuszczu i nadmiar i niedobór szkodzą tak samo czyli bardzo!

Na pewno wśród jakiś bliższych lub dalszych znajomych słyszałaś historię dziewczyn, które przestały miesiączkować. Wiele młodych dziewczyn obsesyjnie unikając tłuszczu powodują nieodwracalne zmiany hormonalne w swoim organizmie.
Widok rozdrażnienia wśród wiecznie odchudzających się koleżanek to norma prawda?
Problemy z pamięcią i koncentracją to także zasługa niedoboru tłuszczu w diecie.
Kiedy masz obok siebie nadmiernie zmierzłą samotną koleżankę zamiast przypadkowej terapii łóżkowej 😉 podsuń jej awokado – jest szansa, że zadziała 🙂

awokado

Kiepska kondycja Twojej cery to również może być zasługa niedoboru tłuszczu w diecie. Wszystkie witaminy, które dbają o regenerację i stan Twojej skóry, włosów i paznokci czyli A, E, D, K, są rozpuszczalne TYLKO i wyłącznie w tłuszczach. To także jeden z powodów dlaczego nie powinnaś sięgać po odtłuszczony nabiał.

Często osoby trenujące wiążą siłę i energię na treningu z posiłkiem przedtreningowym (i słusznie), który w składzie ma solidną porcję mięsa. Jednak jeśli po 20 min wysiłku brakuje Ci energii i czujesz się słabsza/y to nie dorzucaj kolejnej porcji kurczaka. Zjedz lepiej karczek z grilla z warzywami i porcją węglowodanów albo najzwyczajniej w świecie dołóż do kurczaka porcję tłuszczu.

steak

Tłuszcz, z racji tego, że jest bogatszy energetycznie – ma aż 9 kcal w 1 g – syci nas na dłużej. Dodatkowo jest nośnikiem smaku. Tłuszcz jest ważny nie tylko z uwagi na smak. W procesie przemian metabolicznych nieocenione są jego właściwości w kwestii regulacji gospodarki hormonalnej zarówno u kobiet jak również mężczyzn.

Unikaj cukru a nie tłuszczu!!!

Jeśli po spożyciu posiłku odczuwasz niedosyt to pierwszy objaw niedoboru tłuszczu w organizmie. Od strony psychologicznej wiadomo jest, że jeśli jesteś po posiłku to nie sięgniesz po kolejną porcję mięsa żeby zmniejszyć niedosyt. Sięgniesz po prostu po ciastko! Jeśli się odchudzasz to koniecznie zadbaj o właściwy poziom lipidów. Właściwa dawka dla kobiet to 5 małych łyżeczek w ciągu dnia. To tylko ilość tłuszczu jaki dodajesz a nie jaki sam w sobie zawierają pokarmy (np. mięso).

Zadbaj w diecie o odpowiednią ilość tłuszczów zwierzęcych pochodzących głównie z mięsa, ryb i jaj ale także tych roślinnych z awokado, orzechów, kokosa i oliwy z oliwek.

Pamiętaj…
Zdrowie na pierwszym miejscu! Niezdrowo odżywiany organizm wcześniej czy później się zbuntuje i przestanie współpracować. Zostaw swoje wyrzuty sumienia dla lodów i ciastek a nie dla kawałka karczku z grilla 🙂

Jak swój niedobór tłuszczu zauważyłam przez brak uczucia sytości po posiłkach, które powinny mnie sycić bardzo długo. Dodatkowo zapach smażonych mięs czy wędlin albo chociaż cebuli powodował u mnie szał kubków smakowych. Wtedy wiedziałam, że organizm domaga się zmian. No to nastąpiły…

 

 

 

Jest 3 komentarzy dla tego artykułu
  1. Mis Catalina na 22:39

    Masz rację! W diecie tłuszcz jest bardzo ważny, dlatego nie unikajmy go, jednak z tym karczkiem to bym uważała… może jako cheat meal raz na jakiś czas 🙂

  2. krupcia936 na 19:08

    Niestety większość ludzi uważa, że tłuszcz jest złem koniecznym i większość przy dietach odchudzających eliminują go całkowicie ze swojego jadłospisu. Zapominają, że tłuszcz ma również swoje pozytywne działanie… Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.