Kuleczki kokosowe z kaszy jaglanej

Kuleczki kokosowe z kaszy jaglanej

W sieci znajdziesz mnóstwo przepisów na te kuleczki pod nazwą „zdrowe rafaello”. Mnie ta nazwa nie przekonuje bo rafaello to rafaello a kasza jaglana to kasza :-) Choć smak moich kuleczek jest mocno zbliżony do tych dostępnych w sklepie w wersji non-fit, wolę je nazywać po imieniu :-)

To kolejny przepis z cyklu zdrowszych wersji słodkości. Prostszego chyba nie możesz sobie wymyślić. Ja swój znalazłam na jednym z blogów kulinarnych i po dopasowaniu pod moje preferencje wyszło coś takiego:

IMG_0570

Składniki:

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 2 łyżki miodu
  • 100g wiórek kokosowych

Przepis:

  1. Kaszę przelej dwukrotnie wrzątkiem. To ważne, żeby pozbyć się goryczki.
  2. Do zimnego mleka wrzuć kaszę i gotuj tak długo, aż kasza wchłonie całe mleko. Pod koniec często mieszaj żeby się nie przypaliła. Im mniej mleka zostawisz, tym bardziej zwarte kulki uzyskasz.
  3. Do jeszcze gorącej masy dodaj wcześniej podprażone wiórki kokosowe, olej kokosowy i miód
  4. Wszystko razem bardzo dobrze wymieszaj.
  5. Z jeszcze ciepłej masy uformuj kuleczki i układaj je dosyć ciasno na talerzu. Dzięki temu nie będą się deformować.
  6. Kiedy z całej masy przygotujesz słodkości włóż je do lodówki. Im dłużej tym masa lepiej stężeje.

Moja rada …

Odparuj mleko na maksa. Ja za pierwszym razem za szybko wyłączyłam palnik i moja masa nie do końca chciała się kleić. Kasza była za twarda. O kleistość masy zadba miód.
Nie przejmuj się, że kuleczki nie wychodzą zbyt kształtne. Kiedy stężeją są w miarę plastyczne więc możesz skorygować ich niedoskonałości.
Pokusiłam się o dodatkowe obtaczanie we wiórkach już gotowych kuleczek ale nie polecam. Nic to nie daje. Kokosu jest wystarczająco już w środku.

Daj znać jak smakowało bo ja oszalałam na ich punkcie!

Smacznego :*


IMG_0558

 

 

IMG_0554

 

 

IMG_0557

 

 

IMG_0568

Jest 4 komentarzy dla tego artykułu
  1. ED na 20:42

    Ja też zrobiłam pycha. Na mleku ryżowym i olej lniany dodałam. Proste, pyszne i zdrowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.