Jadłospis 1500 kcal #1

Jadłospis 1500 kcal #1

Śniadanie:

Owsianka z jabłkiem

Płatki owsiane 35g (3 łyżki)
Siemię lniane 5g (1 łyżeczka)
Słonecznik 5g (1 łyżka)
Orzechy włoskie (2 szt)
Żurawina suszona 1 łyżka
Jogurt naturalny 100g
Jabłko 170g (1 mała szt)

Płatki, ziarna i żurawinę zalej wrzątkiem najlepiej na noc. Jabłko umyj i pokrój w drobne kawałki albo zetrzyj na tarce. Dodaj do płatków, przypraw cynamonem i wymieszaj z jogurtem.

II śniadanie

Kanapki z chrzanowym twarożkiem i papryką

Pieczywo pełnoziarniste 70g (2 kromki)
Twaróg chudy/półtłusty 60g
Jogurt naturalny 20g (1 płaska łyżka)
Chrzan tarty 5g (1 łyżeczka)
Rzodkiewka 3 szt
Papryka 120g (1/2 szt)

Twaróg rozgnieć widelcem i wymieszaj z jogurtem. Dodaj chrzan i potartą na drobnym oczku rzodkiewkę. Całość dopraw odrobiną soli. Posmaruj twarożkiem pieczywo a na górę ułóż pokrojoną paprykę.

Obiad

Pulpety w sosie pieczarkowym z kaszą gryczaną

Mięso mielone drobiowe 150g
Pieczarki 100g
Włoszczyzna 100g
Jajko 1 szt
Płatki owsiane 20g (1 czubata łyżka)
Pomidory (1 puszka)
Cebula 50g (1 szt)
Miód 8g (1 łyżeczka)
Olej 10g (1 łyżka)
Kasza gryczana 30g

Cebulę i pieczarki podsmaż na oleju. Dodaj posiekaną włoszczyznę (lub użyj gotowej mieszanki z mrożonki) i duś razem przez 15 min. Mięso, gotowe ostudzone warzywa, płatki i jajko wymieszaj razem, przypraw pieprzem cayenne, papryką słodką, solą i uformuj kotlety. Podsmaż na patelni bez dodatku tłuszczu z obu stron. Całość zalej pomidorami i duś aż do momentu, że kawałki pomidorów utworzą jednolity sos. Do sosu dodaj miód. Kaszę ugotuj wg przepisu na opakowaniu.

Podwieczorek:

Sałatka grecka 

Mix sałat 1/2 opakowania
Ser typu feta 15g
Oliwki 5 szt
Pomidor 1/2 szt
Ogórek 1/4 szt
Oliwa z oliwek 1 łyżka

Warzywa pokrój. Ser pokrusz. Całość wymieszaj z sałatami i oliwą z oliwek

Kolacja

Brokuły z sosem czosnkowym

Brokuły świeże lub mrożone 200g
Jogurt grecki 2 łyżki
Czosnek 3 ząbki
Słonecznik 10g (1 łyżka)

Brokuły ugotuj al dente. Jogurt dopraw dużą ilością pieprzu. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Słonecznik upraż na suchej patelni. Brokuły polej ostrym jogurtem i posyp uprażonym słonecznikiem.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.